بودجه بندی کنکور تجربی ۱۴۰۰
نوشته شده توسط : sevda

اطلاع از بودجه بندی کنکور ، اولین قدم برای شروع یک مطالعه موفق یا یک جمع بندی موثر محسوب میشه . به خاطر رقابت سنگین در رشته تجربی بر روی رشته های پزشکی و پیراپزشکی دونستن بودجه بندی کنکور تجربی 1400 باعث میشه تا برای هر مبحث با توجه به اهمیت اون درس از نظر طراح سوال ، برنامه ریزی داشته باشین ، از زمانی که دارین به بهترین شکل ممکن استفاده کرده و برای مباحث کم اهمیت وقت کمتری رو اختصاص بدین .

 

سوالای کنکور سراسری از کتاب های اصلی سه سال دوره دوم متوسطه طراحی میشه . چند سالی هستش که نحوه طراحی سوالات کنکور تجربی از یک قاعده خاصی پیروی می کنه و اکثرا از مباحث مشخصی طراحی میشن که با بررسی سوالای کنکور سنوات گذشته به خوبی میشه این قاعده و اهمیت دروس رو متوجه شد .

بودجه بندی کنکور تجربی ۱۴۰۰ نظام جدید از بررسی و تحلیل کنکور تجربی از اولین دوره برگزاری کنکور نظام جدید تا الان بدست اومده ، در این تحلیل همه سوالای کنکور تجربی با مباحث کتاب تطبیق داده شده و مشخص میشه که از هر درس و مبحثی چند تا سوال طراحی شده . با خوندن این مقاله می تونین از بودجه بندی همه درس های کنکور رشته تجربی ۱۴۰۰ مطلع بشین و با توجه به اهمیت هر درس برنامه ریزی خودتون رو مشخص کنین . تا آخر این مقاله با ما همراه باشین !

 

 

بودجه بندی دروس عمومی کنکور تجربی ۱۴۰۰

در این قسمت بودجه بندی درس های دفترچه عمومی کنکور تجربی 1400 رو به ترتیب دفترچه سوالات قرار دادیم تا متقاضیای کنکور سراسری ۱۴۰۰ با اطلاع دقیق از اهمیت هر مبحث از نظر طراح سوال ، بتونن برنامه ریزی خوب و نتیجه بخشی داشته باشن . هم چنین با توجه به مدت زمانی که تا کنکور 1400و وضعیت تحصیلی که دارن ، وقت خودشون رو برای یادگیری مباحث اضافی یا کم اهمیت نزارن .

  • ادبیات

اولین درس دفترچه عمومی کنکور تجربی ۱۴۰۰ به درس ادبیات اختصاص داره . سوالای ادبیات به صورت مبحثی و تو 5 مبحث تاریخ ادبیات ، املا و لغت ، دستور زبان ، آرایه ادبی و قرابت معنایی تقسیم میشه که جزئیات بودجه بندی ادبیات کنکور تجربی به صورت زیر هستش :

 

بودجه بندی ادبیات کنکور تجربی 1400
  معنی لغت املا تاریخ ادبیات دستور زبان آرایه ادبی قرابت معنایی
سال 98 3 سوال 3 سوال 1 سوال 5 سوال 4 سوال 9 سوال

 

همونطور که از جدول مشخصه داوطلبا برای نتیجه گیری بهتر در کنکور سراسری گروه آزمایشی تجربی ، بهتره زمان مطالعه خودشون برای ادبیات کنکور سراسری رو به ترتیب گفته شده صرف یادگیری این درس کنن : قرابت معنایی ، املا و لغت ، آرایه ادبی ، دستور زبان و تاریخ ادبیات .

 

  • عربی

دومین درس از دفترچه عمومی کنکور سراسری 1400 عربی رو شامل میشه ، طراحی سوال از این درس در همه گروه های آزمایشی کنکور سراسری ۱۴۰۰ به صورت مبحثی انجام میشه که جزئیات اون بطور کامل تو جدول زیر گذاشته شده :

 

بودجه بندی عربی کنکور تجربی 1400
  ترجمه و تعریب درک مطلب تحلیل صرفی اعراب گذاری قواعد
سال 98 10 سوال 4 سوال 3 سوال 1 سوال 7 سوال

 

با توجه به جدول فوق ، داوطلبایی که متقاضی قبولی در رشته های پر طرفدار و خوب هستن ، بهتره در درس عربی کنکور سراسری به ترتیب روی ترجمه ، قواعد و تحلیل های صرفی وقت گذاشته و با تمرین و تکرار به تسلط کامل برسن تا از عهده همه سوالای عربی کنکور تجربی 1400 بر بیان .

 

  • دین و زندگی

سومین درس از دفترچه عمومی شامل درس دین و زندگی میشه ، نحوه طراحی سوال از این درس به صورت درس به درس و سال به سال هستش که جزئیات اون برای کنکور تجربی 1400 بطور کامل تو جدول زیر گذاشته شده :

 

بودجه بندی دین و زندگی کنکور تجربی 1400
  دهم یازدهم دوازدهم
سال 98 9 سوال 8 سوال 8 سوال

 

با توجه به جدول فوق ، داوطلبای این آزمون که متقاضی قبولی تو رتبه های خوب هستن ، باید روی دین و زندگی هر سه سال به یک اندازه وقت بزارن چون از نظر طراح سوال دین و زندگی آزمون سراسری ، این درس تو هر سه پایه تحصیلی از اهمیت یکسانی برخوردار هستش . اطلاع از جدول بودجه بندی کنکور سراسری در بازه جمع بندی درس دین و زندگی خیلی موثر هستش . پس در زمان جمع بندی این درس از بودجه بندی غافل نشین و سعی کنین بر اساس اون جلو برین !

 

  • زبان انگلیسی

خب به آخرین درس از دفترچه عمومی یعنی زبان رسیدیم ! طراحی سوال از این درس به صورت مبحثی انجام میشه ، جزئیات درس زبان برای کنکور تجربی 1400 بطور کامل تو جدول زیر گذاشته شده :

 

بودجه بندی زبان کنکور تجربی 1400
  گرامر واژگان درک مطلب کلوز تست
سال 98 4 سوال 8 سوال 8 سوال 5 سوال

 

حتما بخوانید: روش مطالعه زبان کنکور

 

 

 

 

 

بودجه بندی دروس اختصاصی کنکور تجربی ۱۴۰۰

با خوندن این قسمت بودجه بندی دقیقی از همه مباحث درس های تخصصی کنکور تجربی 1400 به دست میارین . از اونجایی که درس های تخصصی سه برابر درس های عمومی در کنکور سراسری تاثیر میزارن پس بهتره تا وقت بیشتری رو برای یادگیری و تسلط روی این درس ها بزارین . 

  • زمین شناسی

اولین درس دفترچه تخصصی در کنکور تجربی متعلق به زمین شناسی با 25 سوال و مدت زمان  20 دقیقه هستش . با توجه به ضریب درس زمین شناسی و تاثیر اون در این آزمون ، بهتره تا داوطلبا با توجه به زیر گروه رشته مورد علاقشون و ضریب این درس در اون زیر گروه برای زمین شناسی وقت بزارن .

 

بودجه بندی زمین شناسی کنکور تجربی 1400
مبحث تعداد سوالات مبحث تعداد سوالات
آفرینش کیهان و تکوین زمین 5 سوال زمین شناسی و سلامت  سوال 4
منابع معدنی و ذخایر انرژی ، زیر بنای تمدن و توسعه  3 سوال پویایی زمین 3 سوال
زمین شناسی و سازه های مهندسی 3 سوال زمین شناسی ایران 3 سوال
منابع آب و خاک  4 سوال    

 

  • ریاضیات

​درس ریاضی دومین درس از دفترچه اختصاصی آزمون رشته تجربی رو شامل میشه که شامل 30 سوال و 47 دقیقه زمان پاسخگویی هستش . به خاطر رقابت سنگینی که در کنکور رشته تجربی وجود داره ، داوطلبایی که به دنبال قبولی تو رشته های خوب هستن باید رو ریاضیات شون تمرکز زیادی داشته باشن . پیشنهاد  کارشناسای تحصیلیکو به داوطلبای کنکور تجربی ۱۴۰۰ اینه که حتما با مشاهده بودجه بندی تجربی از اهمیت و تعداد سوالای هر بخش مطلع شده و برنامه ریزی کنکور خودشون رو بر اساس اون انجام بدن .

 

ریاضیات کنکور تجربی 1400
مبحث تعداد سوالات مبحث تعداد سوالات مبحث تعداد سوالات
مثلثات 4 سوال معادلات و نامعادلات 3 سوال شمارش بدون شمردن 1 سوال
هندسه 3 سوال لگاریتم 2 سوال حد و پیوستگی 4 سوال
احتمال 2 سوال آمار 1 سوال تابع 2 سوال
مشتق 4 سوال کاربرد مشتق 2 سوال    
الگو 1 سوال مقاطع مخروطی 1 سوال    

 

پیشنهاد کارشناسای تحصیلیکو برای داوطلبای کنکور تجربی 1400 اینه که حتما در دوران جمع بندی ریاضی کنکور روی مباحث زود بازده و پر تکرار تمرکز زیادی داشته باشن تا با مرور مجدد این مباحث به تسلط کامل رسیده و بتونن نتیجه مورد نظرشون رو بگیرن .

 

  • زیست شناسی

سومین دسته از سوالای دفترچه اختصاصی کنکور تجربی به مهم ترین و اصلی ترین درس این رشته یعنی زیست شناسی کنکور  اختصاص داره که شامل 50 سوال و 36 دقیقه زمان پاسخگویی هستش . رقابت داوطلبای کنکور تجربی در درس زیست شناسی نسبت به بقیه درس های تخصصی این رشته بیشتره . بنابراین داوطلبایی که متقاضی رشته های خوب هستن و هدف مشخصی دارن برای رسیدن به هدفشون بهتره تا با اطلاع از بودجه بندی این درس و اهمیت هر مبحث از نظر طراح سوال با یک برنامه ریزی دقیق تری پیش برن .

 

زیست شناسی کنکور تجربی 1400
مبحث تعداد سوالات مبحث تعداد سوالات مبحث تعداد سوالات
زیست شناسی دیروز، امروز و فردا - گردش مواد در بدن 3 سوال جذب و انتقال مواد در گیاهان 2 سوال
گوارش و جذب مواد 3 سوال تنظیم اسمزی و دفع مواد زائد 3 سوال تنظیم عصبی 3 سوال
تبادلات گازی 2 سوال از یاخته تا گیاه 3 سوال حواس 3 سوال
دستگاه حرکتی 2 سوال تنظیم شیمیایی 0 از ماده به انرژی 1 سوال
تقسیم یاخته 1 سوال تولید مثل 3 سوال تولید مثل نهاندانگان 2 سوال
پاسخ گیاهان به محرک ها 1 سوال مولکول های اطلاعاتی 2 سوال جریان اطلاعات در یاخته 3 سوال
انتقال اطلاعات در نسل ها 3 سوال تغییر در اطلاعات وراثتی 2 سوال    
از انرژی به ماده 2 سوال فناوری های نوین زیستی 1 سوال    
رفتار های جانوران 2 سوال ایمنی 3 سوال    

 

بطور تقریبی میشه گفت که از زیست دهم 13 سوال ، یازدهم 21 سوال و دوازدهم 14 سوال و سوال ترکیبی مطرح میشه که جزئیات کامل اون تو جدول گفته شد .

 

  • فیزیک

چهارمین درس از دفترچه اختصاصی به فیزیک اختصاص داره ، این قسمت یکی از پربازده ترین درس های کنکور تجربی به حساب میاد . از دلایل اهمیت فیزیک میشه به تنوع مباحث و زود بازده بودن یکسری از فصل ها اشاره کرد . پس اگه متقاضی رشته های خوب هستین به هیچ عنوان از بررسی ، تحلیل و استفاده از بودجه بندی فیزیک در برنامه ریزی کنکور 1400 غافل نشین !

 

فیزیک کنکور تجربی 1400
مبحث تعداد سوالات مبحث تعداد سوالات مبحث  تعداد سوالات
حرکت شناسی 3 سوال  نیرو شناسی 3 سوال انرژی اتمی  3سوال
نوسان و موج 4 سوال اندازه گیری 1 سوال کار و انرژی 2 سوال
فشار 2 سوال گرما 3 سوال الکتریسیته ساکن 3 سوال
الکتریسیته جاری 3 سوال  مغناطیس 3 سوال    

 

بطور تقریبی میشه گفت که از فیزیک دهم 8 سوال ، یازدهم 9 سوال و دوازدهم 13 سوال مطرح میشه . که جزئیات کامل فیزیک کنکور تجربی ۱۴۰۰ تو جدول گفته شد .

 

  • شیمی

آخرین درس دفترچه اختصاصی مربوط به سوالات شیمی هستش ، ماهیت درس شیمی حفظی ، مفهومی و محاسباتیه . به خاطر ساختار پیچیده این درس ، خیلی از داوطلبای کنکور تجربی دل خوشی ازش ندارن . برای این که بتونین به نتیجه دلخواهتون برسین و تو این آزمون موفق بشین ، بهتره تا با بررسی و تحلیل بودجه بندی درس شیمی کنکور برای گروه آزمایشی علوم تجربی 1400 ، قسمت های مهم و پر تکرار این درس براتون مشخص شده و بر طبق اهمیت فصل ها برای این درس برنامه ریزی کنین .

 

شیمی کنکور تجربی 1400
  فصل 1 فصل 2 فصل 3 فصل 4 ترکیبی
سال دهم 3 سوال 1 سوال 1 سوال - -
سال یازدهم  2 سوال  4 سوال  6 سوال -
سال دوازدهم 4 سوال 3 سوال 4 سوال 2 سوال

 

بطور تقریبی هر سال 30 سوال مربوط به کنکور سراسری بطور زیر تقسیم میشه : 4 سوال مفهومی و حفظی که عینا از متن کتاب درسی هستش ، 17 سوال محاسباتی که همون مسئله های شیمی رو شامل میشه ، 11 سوال درست و نادرست و 2 سوال جای خالی .

در ادامه بخوانید: مشاوره تحصیلی کنکور

 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در خصوص بودجه بندی کنکور تجربی نظام جدید ۱۴۰۰ جواب بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط بوده و تموم سوالای خودتون رو بپرسین . هم چنین با عضویت تو کانال تلگرام کنکور سراسری تحصیلیکو می تونین از همه اخبار مربوط به کنکور سراسری مطلع شده و حتی با برنامه هفتگی که کارشناسای تحصیلیکو براتون در نظر گرفتن پیش رفته و برنامه ریزی کنین  .

 

 

 

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ بودجه بندی کنکور تجربی چه کمکی به داوطلبای متقاضی این آزمون می کنه ؟

✔️ همون طور که تو این مقاله گفته شد ، داوطلبا با تحلیل بودجه بندی کنکور تجربی می تونن مباحث مهم و پر تکرار همه درسای این آزمون رو شناخته و در برنامه ریزی شون قرار بدن .

2- ✔️ به چه نحوی می تونیم به بودجه بندی کنکور تجربی دسترسی داشته باشیم ؟

✔️ بودجه بندی همه درسای کنکور تجربی بطور کامل تو این مقاله قرار داده شده که با مطالعه متن مقاله می تونین از اون مطلع بشین .

3- ✔️ بودجه بندی درس شیمی تو کنکور سراسری رشته تجربی به چه صورتی هستش ؟

✔️  همونطور که تو متن مقاله گفته شد ، 10 سوال مفهومی و حفظی ، 14 سوال محاسباتی که همون مسئله های شیمی رو شامل میشه ، 9 سوال درست و نادرست و 2 سوال جای خالی هستش .

منبع : بودجه بندی کنکور تجربی ۱۴۰۰





:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: